Ha Franciaországban indítana vállalkozást, vagy az ottani piacon is jelen szeretne lenni, nem árt, ha tisztában van néhány lényeges tényezővel, amelyek elengedhetetlenek a sikeres üzleti tevékenységhez. Az, hogy elegendő erőforrással és kezdeti tőkével rendelkezik, legtöbbször nem elég, a Franciaországot jellemző gazdasági, kulturális és társadalmi tényezők részletes ismerete ennél sokkal fontosabb.

A cikk elolvasása körülbelül 6 percet vesz igénybe.

Miért vállalkozzunk Franciaországban?

Ha Franciaországban való üzleti tevékenységen töri a fejét, akkor valószínűleg már tisztában van vele, hogy Franciaországot a legmagasabb bruttó hazai termékkel (GDP) rendelkező országok közé soroljuk, valamint az Emberi Fejlesztési Index (HDI) is itt az egyik legmagasabb a világon. Vezető, innovatív és rendkívül fejlett országnak tekintik, amely magasan képzett lakossággal büszkélkedhet, ezáltal kiváló feltételeket kínál vállalkozások indítására Európában.

És ez még nem minden! Európát tekintve Nagy-Britannia és Németország után Franciaország rendelkezik a harmadik legnagyobb gazdasággal. Emmanul Macron jelenlegi elnök 2017-es megválasztásával a francia gazdaság megtapasztalhatta az üzleti élet valódi megújulását és az állam szerepét is újradefiniálta, amely így különféle kezdeményezések, például befektetési alapok révén a magánszektor egyik aktív előmozdítójává vált.

Mire kell különös figyelmet fordítania, amikor vállalkozását Franciaországba szeretné kiterjeszteni?

Vállalkozás alapítása

Amikor úgy dönt, hogy Franciaországban szeretne üzleti tevékenységet folytatni, akkor először el kell döntenie, hogy milyen típusú vállalkozást kíván létrehozni, illetve, hogy fióktelepen, leányvállalaton vagy összekötő irodán keresztül kíván vállalkozni.

Az összekötő iroda egyfajta képviselet, melynek nincs külön jogi státusza az általa képviselt cégtől, és közvetlen kereskedelmi tevékenységet sem végezhet. Részt vehet partnerségekben, reklámozásban és más tevékenységekben is, de ügyleteket csak a cég köthet, az iroda nem.

A fióktelepek nem különülnek el az anyavállalattól, míg a leányvállalatok külön jogi személynek számítanak, amelyeknek vagyonát elkülönítik az anyavállalatok eszközeitől. Működésükért kezelési díjakat és jutalékokat kaphatnak az anyavállalattól.

Érdemes tudni azt is, hogy a kisebb vállalkozások csak kereskedelmi ügynökök segítségével működhetnek, akik egyfajta összeköttetésként működnek a cég és a francia piac között.

Franciaország magasan képzett személyzetet biztosít

Ami a sikeres franciaországi vállalkozást illeti, az emberi erőforrás egy rendkívül fontos tényező, mely nagy hatással van az üzleti életre. Franciaország ezen a téren is kedvező feltételeket biztosít a sikeres vállalkozáshoz, mivel a munkaügyi jogszabályok lehetővé teszik a vállalatok sokoldalúságát. Minden alkalmazott folyamatos szakmai továbbképzésekben részesül, amely képzett és sokoldalú munkaerőt biztosít.

lakosság magas képzettsége jellemző Franciaországra. A 25 és 34 év közötti lakosság 44% -a rendelkezik felsőfokú végzettséggel, ami jóval magasabb szám, mint Németországban vagy Angliában. Franciaország vezető országnak számít tudományos körökben, mivel a hat legrangosabb mesterképzési intézmény közül háromnak ő ad otthont.

A francia adótörvény meglehetősen összetett

A francia adótörvény rendkívül összetett, ezért elengedhetetlen, hogy alaposan megismerjük azt, vagy megfelelő tanácsokat kapjunk a témában.

Franciaországban három fajta adóról érdemes tudnia:

Az ÁFA egy általános forgalmi adó, amely a 2006-112-EK irányelvnek megfelelően az Európai Unió egész területén érvényes, és melynek megfizetése a fogyasztót terheli az adóköteles áruk után. Franciaországban az áruk és szolgáltatások értékesítése után fizetendő adó 19,6%, 2012. október 1 óta pedig 21,2% -ra emelkedett. Kedvezményes adómérték vonatkozik az élelmiszerekre és egyes mezőgazdasági termékekre (5,5%), könyvekre, tömegközlekedésre, újságokra és magazinokra (7%).

A francia társasági adó (CIT) nem a külföldi országokban található állandó telephelyeik jövedelmére vonatkozik, hanem azokra a jövedelmekre, amelyeket Franciaország területén szereznek. A társasági adófedezet tárgya az anyavállalatok osztalékai és a tőkenyereség. 2010 januárja óta a társasági adó mértéke 28% -nál kezdődik, ami a több millióval rendelkező vállalatoknál akár a 31%-t is elérheti.

Az SZJA személyi jövedelemadót vagy jövedelemadót jelent. Franciaországban progresszív adókulcs van érvényben, ami azt jelenti, hogy az adómérték 0% és 45% között mozog, valamint további 3% -os adó fizetendő a jövedelem azon része után, amely egy egyedülálló személy esetében meghaladja a 250 000 eurót, egy házaspár esetében pedig az 500 000 eurót. Ha egy egyedülálló személy jövedelme meghaladja az 500 000 eurót vagy egy házaspár jövedelme a 1 millió eurót, akkor további 4% -os adót kell fizetni.

A vállalkozások számára számos adókedvezmény is elérhető, de csak abban az esetben, ha helyi jótékonysági szervezetekkel működnek együtt, megújuló energiába és fenntartható termelési módszerekbe, vagy technológiába és kutatásokba fektetnek be.

A hatásos marketing és a kommunikáció elengedhetetlen a sikerhez

A vállalati promóció rendkívül fontos tényező, amely jelentős hatással van a vállalat teljesítményére. A valódi munka csak azután kezdődik, miután létrehozta vállalkozását Franciaországban, mivel azt ismertté kell tennie a fogyasztói piacon.

Ezt digitálisan lehet a leghatékonyabban és legkönnyebben végrehajtani. Mint más országokban, Franciaországban is rendkívül népszerű az internet használata, az ügyfelek már teljesen megszokták az online vásárlást. Ezért Franciaországban ma már több mint 120 ezer online áruház is működik, de ez nem jelenti azt, hogy a piac már teljesen telített. Egyes adatok szerint az e-kereskedelem bevételei az elkövetkező években várhatóan további növekedésnek néznek elébe.

Annak ellenére, hogy az online üzleti piac ígéretes, ez önmagában nem garantálja a sikert, mivel itt is óriási kihívásokkal kell szembenézni. Fontos, hogy olyan promóciót alakítson ki, ami vonzó a közönség számára, és ugyanakkor jó kommunikációs stratégiával is rendelkeznie kell. Az idegen nyelv ismerete és a termék adaptálása a helyi környezethez szintén rendkívül fontos.

Milyen hirdetési stratégiákat használjunk?

Valószínűleg a promóciót eleinte fizetett reklámokkal fogja tudni megoldani. A digitális reklámban az a jó, hogy célzottan működik, de csak akkor lesz sikeres, ha azt megfelelően megtervezik és a célcsoporthoz igazítják. Ez azt jelenti, hogy weboldalát megfelelően optimalizálni kell, ami alapos piackutatást, kulcsszóelemzést, oldaloptimalizálást, többnyelvű linkeket, stb. igényel. A reklámozás során tartsa szem előtt a közösségi média erejét is, melynek használata rendkívül népszerű Franciaországban.

A megfelelő nyelvtudás nemcsak a cég sikeres promóciója, hanem a cégalapítás és a sikeres vállalkozás szempontjából is fontos. Nyelvtudás nélkül nehéz megbirkózni a dokumentációkkal és különféle eljárásokkal, ilyenkor egy megbízható fordítóiroda segítsége aranyat érhet. Amennyiben úgy dönt, hogy több nyelven is szeretne hirdetni, akkor ez még egy ok, mely a fordítóiroda igénybevétele mellett szól, függetlenül attól, hogy melyik hirdetési stratégiát választja.