A kultúra olyan sok szempontból befolyásolja az emberek viselkedését, hogy könnyű elfelejteni, hogy egyáltalán van kultúránk. Ahogy az emberek idősebbé válnak, megtanulnak alkalmazkodni a kulturális normákhoz, de ha külföldön üzletel, gyorsan megérti, hogy nem mindenki akar úgy üzletelni, ahogyan Ön. Egy társadalom kulturális mintái szabályozzák az egyes társadalmi helyzetekre adott elfogadható válaszokat.

A kultúra üzleti életre gyakorolt hatásának megértése olyan alapvető kompetenciává vált, amellyel egy multinacionális vállalatnak rendelkeznie kell ahhoz, hogy az üzleti életben maradhasson.

1. Kommunikáció

A hatékony kommunikáció minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen, legyen szó akár egy kis induló vállalkozásról, akár egy nagyvállalatról. Bár gyakran hallani, hogy az angol az üzleti nyelv, soha nem jó ötlet azt feltételezni, hogy minden üzleti partnerünk világszerte érti az angol nyelvet.

A nemzetközi üzleti életben a kulturális szakadékok áthidalásának egyik módszere a nyelv. Értse meg a célpiaca által beszélt nyelvet, és azt, hogy hogyan fogja használni azt üzenete kifejezésére. Továbbá, bár az angol nyelvtudás világszerte szakmai előnyt jelenthet Önnek, a kultúrák közötti finom, nem verbális kommunikáció jelentőségének ismerete ugyanilyen fontos lehet a nemzetközi üzleti életben.

2. Munkahelyi etikett

A pontosság relatív fogalom. Egyes kultúrákban lazábban viszonyulnak az időhöz és a határidőkhöz. Egy ilyen kultúrában tiszteletlenségnek számít, ha valaki bosszankodik, ha várnia kell egy megbeszélésre, és ha valakit a határidő betartására sürget, az üzleti elidegenedést eredményezhet. Ehelyett próbálja inkább megismerni a helyi kultúrát, és utánozni a helyi üzleti partnerek viselkedését.

Amikor külföldi üzleti partnerekkel és munkatársakkal dolgozik, fordítson nagy figyelmet a megszólítás formalitására. Egyes kultúrákban normális, ha valakit, akivel éppen csak találkozott, a keresztnevén szólít meg, más kultúrákban viszont a vezetéknevén vagy a titulusán kell megszólítania.

3. Üzleti hierarchia

A szervezeti hierarchia és a vezetői felelősséggel kapcsolatos nézetek is jelentősen eltérhetnek az egyes kultúrákban. A kulturális normák befolyásolhatják, hogy a junior vagy középvezetői pozícióban lévő alkalmazottak nyugodtan kiálljanak-e a megbeszéléseken, megkérdőjelezzék a vezetői döntéseket, vagy kifejezzék eltérő véleményüket. Ezek az érzések gyakran tükrözik egy ország társadalmi értékeit vagy a társadalmi egyenlőség mértékét.

A globális piacra belépni szándékozó vállalkozásoknak szigorúan fel kell mérniük, hogy a kulturális eltérések hogyan befolyásolhatják üzleti magatartásukat más piacokon. Sikerük attól függ, hogy tisztában vannak-e a kulturális sokféleséggel, és azzal, hogy minden piacnak megvannak a maga céljai, ízlése és elvárásai. A lokalizáció révén a K&J Translations segíthet Önnek eligazodni a kulturális különbségek összetettségében.