A digitális turizmus egy újfajta turizmus, amely napjainkban egyre népszerűbbé válik. Egyfajta digitális támogatást nyújt az utazónak utazás közben, előtte és utána is. Általában javaslatokkal látják el az utazót, de a koncepció más funkciókkal is rendelkezik.

A digitális turizmus még csak távolról sem új fogalom, sőt, sok digitális turista, nem is tud róla, hogy ő is az. A TripAdvisor, a Booking de még a Google Flights is digitális turisztikai oldalak.

Lényegében a digitális turizmus célja az, hogy az emberek digitális módszerekkel járhassanak utána és tervezhessék meg programjaikat, valamint fokozhassák élményeiket. Korunkban már nem lehetünk sikeres turisztikai üzlettulajdonosok, ha nem vagyunk jelen az online világban.

Utazási technológia

Az utazási technológia pusztán egy másik elnevezése az automatizált vendéglátásnak. A technológia alkalmazását jelenti, melynek az a célja, hogy információt és támogatást nyújtson a vendéglátóiparnak.

Kezdetben az utazási technológiát a legnépszerűbb légitársaságok foglalási rendszereivel azonosították. Ma ez egy már egy egészen más történet.

Már arra is szükség van, hogy információkat szerezzünk az ügyfelekről, melyeket online felületünkön alkalmazni is tudunk. Lényegében olyan rendszerek összességét jelent, amelyek lehetővé teszik az utazások kezelését és nyomon követését.

Hogyan tudunk alkalmazkodni az igényekhez?

Minden turizmus-orientált vállalkozásnak készen kell állnia arra, hogy alkalmazkodjon az új digitális korhoz, nézzük meg tehát, hogyan tehetjük ezt meg mi is:

  1. Lokalizálás – Webhelyünknek a lehető legtöbb nyelven elérhetőnek kell lennie. Nem mindenki beszél angolul, fel kell készülnünk tehát azokra a látogatókra is, akik nem értik a nyelvet. Amikor az emberek megnyitnak egy weboldalt, és látják, hogy az nem elérhető az általuk beszélt nyelven, akkor egyszerűen továbbkattintanak. Ügyeljen arra, hogy ne csak a nyelvet lokalizálja, hanem a pénznemet is.
  2. Szemléletes design – Az utazási kedv legtöbbször érzelmekből ered, ezért azt kell elérnünk, hogy a weboldal érzelmeket váltson ki abban, aki azt nézi. Arra kell törekednünk, hogy weboldalunk egyszerre legyen pihentető és hívogató, váltson ki izgalmat a látogatóban. Vékony a határvonal e két szempont között, de ha sikerül eltalálnunk az egyensúlyt, akkor páratlan sikert arathatunk.
  3. Fordítsunk elegendő figyelmet a felhasználói felületre – A felhasználói felület (UI) az, amit a felhasználók látnak, minden, amire rákattintanak. A felhasználói felület két legfontosabb eleme a zökkenőmentesség és az intuitív elrendezés. A weboldalnak mindent meg kell adnia a turistának, amire csak szüksége van. Ez a szállástól kezdve, a népszerűségen és a különleges látnivalókon át egészen az éttermekig, mindent magában foglal. Az a lényeg, hogy a lehető legpontosabban mutassuk be a lehető legtöbb információt a weboldalunkon.
  4. Együttműködés – Szinte lehetetlen mindent feltüntetni egy weboldalon; próbáljunk meg együttműködni más vállalkozásokkal annak érdekében, hogy a lehető legjobb minőségű felhasználói élményt nyújthassuk.
  5. Győződjünk meg arról, hogy megfelelő e-kereskedelmi rendszerrel rendelkezünk – Igaz, hogy a digitális marketing egy befektetés, de ha az e-kereskedelmi rendszerünk körülményes és nehezen használható, akkor valószínűleg nem fogja megérni. A cél, hogy olyan platformot kínáljunk az utazóknak, ahol szinte bármit lefoglalhatnak, és hogy rendszerünk a lehető legtöbb fizetési módot elfogadja.
  6. Érjük el a célközönséget – a digitális utazók különböző korosztályból és háttérből érkeznek. Az 50-es években született „baby boomer” generációval és a Z generációval egyaránt számolnunk kell, akik még a 18. életévüket is alig töltötték be. Mindegyik generáció másként használja a technológiát, és ehhez kell alkalmazkodnunk.

Ha Ön is követi ezeket a lépéseket, online vállalkozása hamarosan virágzásnak indul. A sikerhez manapság elengedhetetlen az e-turizmushoz való alkalmazkodás, mert ma már szinte senki nem keresi fel az utazási irodákat csak azért, hogy utazásához segítséget kérjen.