A hreflang címke egy olyan módszer, amely lehetővé teszi azonos tartalmú, de különböző nyelveket vagy régiókat célzó webhelyek megjelölését. A hreflang címkéket legtöbbször a tartalom egy adott nyelven belüli változatainak esetén használják, ilyen például a brit vagy az amerikai angol. Alternatív esetekben több nyelven megírt tartalmak, vagy azok kombinációjának esetén is használják őket.

A hreflang címkével tájékoztathatja a keresőmotorokat arról, hogy az oldal tartalma megegyezik, csak különböző nyelveken íródott.

Miért érdemes használni a Hreflang címkéket?

A SEO szempontjából a hreflang címkék két fontos dolgot valósítanak meg:

  1. Ha a webhelynek van egy oldala, amely a felhasználó nyelvéhez/aktuális tartózkodási helyéhez van optimalizálva, akkor szeretnénk, hogy hozzáférhessenek ahhoz az adott oldalhoz. A megfelelő nyelv- és helyspecifikus információk birtoklása elengedhetetlen a felhasználói élmény szempontjából. Ezáltal sokkal kevesebb ember kattint majd el a weboldalról és a SEO rangsor is folyamatosan javul.
  2. Az ismétlődő tartalom jelentős problémát jelenthet a rangsorban. Szerencsére a hreflang címkék segítenek a különböző URL-ek létrehozásában, amelyek ugyanazt a nyelvcsoportot, de azon belül különböző változatokat céloznak meg (pl. Nagy-Britannia vagy Ausztrália). A különbséget egészen kis dolgok is jelenthetik, például már az is számíthat, hogy az ár USD vagy GBP valutában van-e megadva. Ha nem használunk hreflang címkéket, akkor az egész oldalt másolatként azonosítják be.

Mit csinál egy Hreflang címke?

A Bing nem támogatja a hreflang címkéket, azonban a Google és a Yandex igen. Ez azt jelenti, hogy megéri vele foglalkozni, mivel a felhasználók többségét érinti.

Ha hreflangot használunk és a felhasználó ránk keres, a Google az alábbi lépéseket hajtja végre:

  • Meghatározza, hogy akarja-e rangsorolni az adott URL-t.
  • Ellenőrzi, hogy van-e hreflang címkéje.
  • Az előző lépések alapján ajánlja fel felhasználóinak a számukra legmegfelelőbb eredményeket.

A legmegfelelőbb URL-t a felhasználó nyelvi beállításai alapján határozza meg. Abban az esetben, ha a nyelvi beállításokban több nyelv is meg van jelölve, akkor a Google az ott megjelenő sorrend alapján rangsorolja őket.

Érdemes Hreflang címkéket használni?

Ha bizonytalan abban, hogy szüksége van-e hreflang címkére, vagy sem, akkor próbálja ki a honlapján.

Érdemes hreflang címkéket használni, ha az alábbiak közül valamelyik igaz Önre:

  1. Azonos tartalmat közöl több mint 1 nyelven.
  2. Az oldalán vannak tartalmak, amelyek ugyanazon nyelv többféle régióit célozzák meg.

Ha ezek nem igazak Önre, a hreflang címkék ettől függetlenül még előnyösek lehetnek, de a döntés meghozatala előtt először érdemes kipróbálni őket.

Létezik WordPress Plugin a Hreflang címkékhez?

Javasoljuk a Hreflang plugin használatát. A legfontosabb funkciók az ingyenes bővítményekben is használhatók, a nagyobb igényű felhasználók számára pedig elérhetők a fizetett verziók is, és ha segítségre van szüksége, a fejlesztők szívesen rendelkezésre állnak.

Továbbá, ha webhelyét több nyelvre szeretné lefordítani, felveheti a kapcsolatot munkatársainkkal is, és mi örömmel adunk Önnek árajánlatot. Büszkék vagyunk a WPML plugin használatára a weboldalak fordítása során, valamint már saját pluginunkat is kifejlesztettük, így fordítási szolgáltatásainkat a Polylang pluginnal is igénybe veheti.

Abban az esetben, ha segítségre van szüksége WordPress vagy html weboldalainak vagy webshopjának fordításában, örömmel segítünk Önnek. További információkért kattintson ide!