Shopify vállalkozás tulajdonosaként minden bizonnyal fontolóra vette már, hogy bővítse célpiacát és a tengerentúlon is értékesítsen. Ezek ugyanis szinte biztosan növelni fogják eladásait.

Miért olyan fontos, hogy többnyelvű lehetőségeket kínáljunk?

Először is, emelnie kell hírnevét, és minél több látogatót kell vonzania. Ezért olyan fontos, hogy a Google és egyéb keresőmotorok találati listáján megjelenő, indexelt oldalak legyünk – és fontos, hogy világszerte több nyelven is ránk lehessen keresni.

Ha a legtöbbet szeretné kihozni a többnyelvűségből, akkor bizonyos technikai előfeltételeknek kell eleget tennie. Nem fogunk megjelenni a keresési eredmények között, ha az online áruház nem azon a nyelven van, amelyen a potenciális vásárló keres… Ez azt is jelenti, hogy így nem fognak ránk találni!

A Shopify többnyelvű lehetőségeket is kínál?

Bár a Shopify önmagában nem nyújt megoldást többnyelvű webshop létrehozásához, számos egyéb lehetőség létezik, melyekkel különböző nyelveket adhatunk hozzá a boltunkhoz.

1. lehetőség: Több üzlet létrehozása

Könnyű engedni a kísértésnek, hogy egyszerűen csak több boltot hozzunk létre. A fő probléma az, hogy rendkívül nehéz őket karbantartani és kezelni – nem csak a működési költségek tekintetében vagy az új termékekkel és újdonságokkal való rendszeres frissítések miatt, hanem a készletgazdálkodás szempontjából is.

És még nem is említettük a kérdést, hogy hogyan fordítsuk le ezt az új webhelyet; a Shopify áruház minden egyes anyagához és termékéhez fordítást kell rendelni.

2. lehetőség: többnyelvű Shopify téma használata

Amikor egy többnyelvű Shopify bolt indításáról van szó, sokan azt gondolják, hogy elegendő pusztán olyan témát kell választani, amely többnyelvű, és nyelvválasztóval is rendelkezik. Ez egyáltalán nem állja meg a helyét. Igaz, elsőre okos ötletnek tűnhet, viszont sok ilyen téma korlátozott funkcionalitással rendelkezik; néhány közülük például kizárólag az üzlet tartalmának lefordítását teszi lehetővé, a pénztárt vagy a rendszerüzeneteket már nem.

Ezenkívül jelentős mennyiségű manuális munkát is igényelnek. Le kell fordítania az egyszerű szöveget, a HTML -t, és különösen óvatosnak kell lennie a bolt sablonnyelvének fordításakor. Bár nem elképzelhetetlen a többnyelvű Shopify téma használata sem, az ebből eredő manuális hátrányok azonban meglehetősen kényelmetlenek lehetnek – ez különösen igaz azokra, akik korábban már elindították a boltot, és most csak módosítani szeretnék a sablonokat.

3. lehetőség: Többnyelvű Shopify alkalmazás használata

A többnyelvű fordítóprogram használata a legegyszerűbb és legátfogóbb megoldás a Shopify áruház lefordításához. Nem kell újra létrehozni Shopify áruházát, és többnyelvű témára sincs szükség.

Egy olyan szoftverrel, mint a Weglot, könnyedén hozzáadhat különböző nyelveket az áruházhoz. A Weglot segítségével perceken belül több száz nyelvet adhat hozzá üzletéhez. Nem csak az egész Shopify webhelyet észleli és azonnal le is fordítja, hanem az újonnan lefordított üzlet többnyelvű SEO-ját is kezeli.

Készen is vagyunk!

Ahhoz, hogy valóban megfelelhessen a tengerentúli vásárlók elvárásainak, és ezzel növelje eladásait, fontolóra kell vennie a többnyelvű webshop kialakítását.

Van még kérdése? Vegye fel velünk a kapcsolatot az info@kjtranslations.hu e-mail címen, vagy a lenti űrlapon keresztül.